Megvan, milyen buszokkal pótolják majd a 3-as metrót a felújítás idején

Oszd meg másokkal!

Desktop
Egy Ikarus 280-as (Wikipédia - By Anatoliy-024 - A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 4.0)
Egy Ikarus 280-as (Wikipédia - By Anatoliy-024 - A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 4.0)

150 buszt kell beállítania a BKK-nak a 3-as metró felújításának idejére. Olyan buszok is visszakerülnek a fővárosi tömegközlekedésbe, amiket korábban már kivontak a forgalomból.

A BKV-Figyelő kérdezett rá a BKK-nál a metrópótlás mikéntjére. Kiderült, hogy új, használt, kiszervezett és a kohóból visszamentett buszok is közlekednek majd a metrópótlás során, igaz, nem mindegyik metrópótlóként.

A BKK közlése szerint minden metrópótló busz 0-4 éves, alacsonypadlós, légkondicionált csuklós jármű lesz, régi buszok olyan vonalakon tűnnek majd fel, amelyekről újabb buszokat irányítanak át metrót pótolni.

A metrópótlás idején 30 darab új Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz áll majd forgalomba. A csuklós járműveken kívül a tervek szerint több mint 70 darab új szóló autóbusz (45 darab MAN Lion’s City A21, 25-30 darab Mercedes-Benz Conecto típusú) is segíti majd a közösségi közlekedést. Utóbbiak azonban nem a metrót pótolják majd, hanem a metró pótlására átirányított csuklós buszok helyére állnak majd be.

A BKV 40 szóló és 30 csuklós buszt tervez használtan beszerezni, ezek ugyancsak a máshonnan kieső buszok helyére állhatnak be – írta a BKK. Ezeket a járműveket a BKV még nem vette meg, így azt sem lehet tudni, milyen típusúak lesznek.

A BKV a tervek szerint 25-30 darab régi, a forgalomból már kivont Ikarus 280-as és Ikarus 435-ös buszt újít fel, melyek a metrópótláshoz átirányított korszerű csuklós buszok helyén állhatnak forgalomba. A felújítás műszaki tartalma a buszok állapotától függ, de – mint a BKK írja – alapvetően a vázszerkezetet és a fődarabokat (motor, váltó, futómű) érintő javítások elvégzésére lesz szükség.

A BKK ígéri, hogy a forgalomba állításhoz a külső esztétikai állapot helyreállítása ugyanúgy kritérium, ahogy a megfelelő utastér. A felújítás átlagos költsége több millió forint járművenként, de hogy pontosan mennyi, azt csak a felújítás után tudják megmondani.

A BKK-Figyelő rámutat arra is, hogy a szedett-vedett buszállomány csatasorba állítására azért van szükség, mert a kormány nem járult hozzá, hogy a főváros új buszokat vásároljon a 3-as metró pótlására. A kormány eleinte magyar buszgyártókat akart helyzetbe hozni, később a buszkiszervezést erőltette, végül egyikből sem lett semmi - írja az oldal.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?
Hirdetés
Desktop

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Hol-mi toplista

Helyi közösségek a Facebookon

Partnerek